donderdag 5 februari 2009

Welcome to Brooklyn

Afgelopen zondag was het tijd voor een dagje Brooklyn. Dit is één van de vijf 'Boroughs' van New York City en ligt ten Zuid-Oosten van Manhattan op het westelijk deel van Long Island. Alleen in Manhattan is de bevolkingsdichtheid nog groter en er wonen in totaal meer dan 2,5 miljoen mensen in Brooklyn. Voor de Nederlanders die echt niet opgelet hebben op school: Brooklyn is vernoemd naar het Nederlandse Breukelen.

Goed, zover de feitjes. Afgelopen zondag ging ik er dus heen. Omstreeks 12 uur 's middags werden de LLM's (of in ieder geval diegenen die daar zin in hadden) verwacht bij Professor Newman voor een LLM Lunch. Een goede reden voor een tochtje naar de andere kant van de stad.

Het huis van Prof. Newman is een zogenaamd Brownstone-appartment, New York staat er vol mee. Met name Harlem is beroemd voor de vele bruinstenige stulpjes. Het verschil met Brooklyn is echter dat het allemaal wat groter en ruimer is. Het is echt een woongebied waar je redelijk fatsoenlijk met een gezin en kinderen kan wonen. Ter vergelijking, in Manhattan wonen geen kinderen. Hondjes ok, maar kinderen zijn echt not done.

Bij de Newman's werden we hartelijk ontvangen en stonden er heerlijke gerechten op ons te wachten. Prima middag. Toen diezelfde middag op zijn einde kwam besloten we met een groepje lopend terug naar Manhattan te gaan. Lopend over de Brooklyn Bridge.

Een half uur na het verlaten van het Brownstone-huisje stonden we dan op de brug en Manhattan lonkte. Naar rechts kijkend zag je het Empire State Building en het Chrysler Building pronken in de helder blauwe lucht. Naar links kijkend was er het imposante en moderne Financial District en toen ik nog verder naar links keek zag ik het staan. In het glinsterende water stond het: Het Vrijheidsbeeld. Dat was het dan, mijn eerste 'view' van de New York Skyline en The Statue of Liberty. Stiekem best wel mooi.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

"Ter vergelijking, in Manhattan wonen geen kinderen. Hondjes ok, maar kinderen zijn echt not done."

Ik hou nu al van Manhattan :-)


ps mooie pics trouwens! Vooral die bovenst vind ik echt super gaaf

Evelien zei

boehoe! heus wel dat er in manhattan kinderen wonen. in mijn buurt barst het van de kinderen. je ziet hier overdag honderden nannies uit mexico en zuidelijker met 'hun' asblonde kindjes lopen. (en mijn buren hebben er eentje, weet ik gehoortechnisch).

martijn, kom je huis / universiteit eens uit, dan zie je ze ook!

trudi zei

Ik begin toch wel benieuwd te worden naar NYC..... maar ik snap nu waarom jij geen tijd hebt voor het invullen van formuliertjes.

Carel zei

Wat is het nou, wonen er wel of geen honden op Manhattan?

MvB - VdP -VdG zei

Haha, die honden zitten er sowieso. Doorgaans ook in de meest bizarre outfits. Blijkbaar kunnen hondjes niet zonder kleding het stadse leven in. De baby's is echter de nodige discussie over...

Ik houd het er op dat kindertjes in Brooklyn thuishoren.