woensdag 4 februari 2009

61 punten

Ik maak even een tijdsprongetje naar afgelopen maandag om binnenkort het gewoon doodleuk te gaan hebben over dingen die daarvoor gebeurd zijn. Chronologie is voor watjes zullen we maar zeggen.

Maandag was de dag van 61 punten. Nee, dat is niet het aantal punten dat feyenoord achter loopt op de top van de eredivisie. Het is ook niet het aantal keer dat op de universiteit 'how are you doing' aan je wordt gevraagd en ook het aantal 'I am sorry's' op een dag is echt anders.

Nee, 61 punten betekent deze week maar één ding: Kobe Bryant.

Deze maandag was de wedstrijd New York Knicks - LA Lakers. Met aan Lakers' zijde een fenomenale Kobe Bryant (voor de leken/nitwitz/of simpelweg niet geinteresseerden, het gaat hier dus om basketbal). Kobe scoorde 61 punten terwijl hij zeker een kwart van de wedstrijd op de bank zat. Kobe dolde alles en iedereen en scoorde zoals de cliches gaan uit alle hoeken en standen. Kobe die kwam hard. Kobe was enorm degelijk. Sterker nog: nooit scoorde één basketballer zoveel punten in de basketbaltempel van New York: Madison Square Garden. Kobe Bryant schreef geschiedenis. En ik was er bij.

Het was mijn eerste NBA ervaring en het was zeker binnen te houden oftwel het smaakte naar meer.


Overigens wil ik hier niet te veel tof lopen doen met verhalen uit verre landen dus wil ik ook nog wel het volgende kwijt. De sfeer bij Amerikaanse sporten is vaak behoorlijk kansloos. Het publiek is heus heel enthousiast bij basketbal maar het is zo ontzettend fake. De speaker schreeuwt een keertje 'DEFENSE' en vervolgens roept iedereen dat een paar keer na. Alles is georchestreerd en er is helemaal geen eigen creativiteit of initiatief bij de supporters. Allemaal heel commercieel en niet authentiek. Leve de voetbalsupporter!

5 opmerkingen:

Unknown zei

Leuke sfeertekening. Je zou een goede column schrijver zijn! Ideetje?

Anoniem zei

"En ik was er bij."

pfffffff...er bij... er bij.... Ik wil een wedstrijd op een tv scherm waar je eigenlijk niet eens mocht zijn niet "er bij" noemen :-P

(doe dan op zn minst andere bloggers even instrueren dat ze niet vertellen waar je echt was..)

Evelien zei

ja, die creativiteit van de voetbalsupporter is beroemd!

'joduh! joduh!'

MvB - VdP -VdG zei

@zusje
Huh, waarop baseer je dat ik er niet bij was. Moet ik mijn entreekaartje inscannen. Ik was potjandorie in de Madison Square Garden afgelopen maandag. Dit soort aantijgingen zijn ongekend, ongehoord, ongefundeerd en toch op zijn minst ongepast. ;)

@evelien
en dan is er ook nog
'superjoduh, ole ole' & 'joden worden kampioen' & 'joden zijn de baas in *willkeurige stad*'
Maar goed, er zijn natuurlijk zat voorbeelden van wel originele liedjes. We lopen in ieder geval niet 90 minuten lang 'VERDEDIGEN' te roepen. (dat kunnen we namelijk toch niet, en zou dus bijzonder nutteloos zijn).

Anoniem zei

ooow,, .. ik lees weer eens met halve aandacht..football, basketball, één pot nat...

*neemt woorden terug*