dinsdag 24 februari 2009

New York City is als Bruce, het is The Boss

Ik ben weer eens hard aan het falen geweest en mijn internetdagboekje verwordt langzaam tot een maandboekje. Dit betekent overigens niet dat ik hier niets beleef. Sterker nog er is weer zoveel gedaan dat ik niet zo goed weet waarover te schrijven. Ik kies dus maar een willekeurig iets: Liberty Island en Top of the Rock.

Het New Yorkse schijnt redelijk bekend te zijn om een of andere skyline. Iets met hoge gebouwen en die dan heel mooi zijn. Wat schetst echter de verbazing: ze zijn ook echt heel hoog en mooi.

Afgelopen donderdag kwam de andere telg van de Van Bemmel-dynastie naar hier. Tijd dus voor toeristische acitiveiten. In de eerste plaats togen broeder en zuster naar het zuidelijke puntje van Manhattan-island om naar Liberty Island te varen. Je bent immers in New York, je bent een halve toerist, je hebt een fototoestel, kortom: tijd voor sightseeing.

Het mooie van de toerist uithangen is dat je af en toe best mooie dingen te zien krijgt. Met het bootje vaar je weg van Manhattan en langzaam doemen de grote gebouwen op en zie je tegelijkertijd The Statue of Liberty groter en groter worden. Leuk hoor. Ook leuk is het feit dat alles en iedereen in NYC weg aan het vriezen is en dat je voor het maken van foto's toch minstens twee-en-een-halve vinger opoffert. Maar goed, je hebt er tien dus who's counting?

Allemaal leuk en aardig, maar inmiddels is het wel tijd voor het tweede skyline hoogtepuntje. Eens te meer trokken de Van Bemmels er op uit en ditmaal werden we vergezeld door de Germaanse tak van de dynastie. In plaats van horizontaal afstand te nemen van de skyline, was het nu tijd om de hoogte in te gaan. Vanaf de top van Rockefeller Centre werd heel New York door ons overzien en we zagen dat het goed was. Het was nacht en er was licht: het was goed.

Ik zou nu mooie verhalen kunnen houden over hoe indrukwekkend het allemaal is, hoe mooi een ander perspectief op de stad is, hoe het net is alsof je in een film zit, maar laat ik het maar houden bij een vrije vertaling van De Jeugd: New York City is een baas!


Foto's volgen later. Iets met op de universiteit zitten, camera niet mee hebben en dus geen foto's kunnen plaatsen.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Ha eindelijk weer een prima stukje proza, bijna een beetje poëtisch.
We werden steeds ongeduldiger, we kunnen jouw fraaie beschouwingen niet meer missen.
Thanks!

Unknown zei

And what about Monday night?????

trudi zei

Leuk geschreven zoon! Ik ben trots op je.:) :) :)
Het is allemaal nogal "goddelijk" geloof ik. Heb je nog meer superlatieven...
Ik ben ook heel benieuwd naar de maandagavond.Viel het in goede aarde?
Heel veel groetjes en liefs. Je moeke.

Carel zei

Ik snap niet waarom jij die studie nog doet, je moet schrijver worden! Germaanse tak van de dynastie? Heb ik iets gemist of loop je op de zaken vooruit? Geniet ervan.

Anoniem zei

Als ik je belevenissen lees in New York, komen bij mij de herinneringen aan de Big Apple ook weer boven. Ik zou zo wel terug willen.
Geniet er maar van!
Groeten van Erie en Jacques.

Anoniem zei

ze worden steeds leuker! ik kan niet wachten tot je volgende blog!
doe je zus en die germaan de groeten van mij!

Unknown zei

"het was goed"

Ik kan niet anders zeggen. NY regeert!
Idaho (waar ik nu verblijf) is daarentegen een plek waar je nog niet dood gevonden wil worden.

Foto's staan op:
http://picasaweb.google.com/jokevbemmel/NYCFebr2009

Iets met mn broeder is een pannenkoek, het stellen van de verkeerde priotiteiten en dus zet joke de foto's wel online