donderdag 11 juni 2009

De Grote Inhaalslag (III): Happy Happy Happy Happy Birthdays!!!!


Four Happy Birthdays! Spring time, end of exams, end of law school, and French Cuisine!


Mensen hebben schijnbaar nogal de behoefte om in de maand mei geboren te worden. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. In ieder geval heb ik ook eens de bloeimaand uitgekozen om dat levenslicht van dichtbij te gaan bekijken.

Dit was klaarblijkelijk een dusdanige belangrijke keuze dat ik daar jaarlijks aan herinnerd dien te worden. Een Amerikaan schreef ooit: "birthdays are like menstrual cramps, a regular pain in the ass that's somehow connected to birth." Nu laat ik die cramps graag aan anderen over, maar duidelijk is wel dat verjaardagen gedoe zijn.

Gedoe genoeg om het zo vaak mogelijk over te slaan, uit te stellen of lichtelijk te negeren. Verjaardagen zijn namelijk vooral leuk als het die van iemand anders is en je enkel een cadeautje hoeft aan te schaffen en feest behoeft te vieren. Dit jaar moest ik er echter toch maar aan geloven. De verjaardag moest gevierd worden.

Het was weer eens tijd, niet in de laatste plaats omdat rond dezelfde tijd drie vrienden ook jarig waren. Tijd dus voor een vierdubbele verjaardag! Drie Fransen en een Nederlander die allemaal binnen een tijdsbestek van een paar dagen jarig zijn, dat moet gevierd worden! Afgelopen 24 mei was het zover, enige tijd na mijn uitverkoren dag: de grote verjaardag.

Er werden grote tafels gereserveerd in een Frans restaurant, er werd heerlijk gegeten, wijn genuttigd, champagne gedronken, taarten met kaarsjes werden uitgeblazen, er werd gezongen in een veelvoud van talen en tot slot werd tot diep in de nacht feest gevierd in New Yorkse bars en café's.

Stiekem was het harstikke tof! Verjaardag zijn best wel leuk...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

oooohhhhhh,gefeliciteerd wirden is lleuk, maar dan wel op tijud....
Alsnog Martijn.!
Gr. Joke

Unknown zei

keep that thought!

ik verwacht in het vervolg dus ook bruisend feestjes hier in het Amsterdamse. Je hebt wat in te halen!

Kl. Joke

Unknown zei

Ik kan me geheel bij Kl. Joke aansluiten!!! Leuke foto Martijn.